Monday, July 11, 2011

11-07-2011:zomeravond in de tuin

De hele dag gewerkt, dus dat schoot niet op. Koen (9 jaar) vertelde dat hij op weg naar school langs het Eierlands Kanaal een Krombekstrandloper had gezien (namelijk een steltloper met rode onderdelen en een kromme snavel). Omdat dit een jaarsoort zou zijn en het op 200 meter van mijn huis ligt ben ik 's avonds even wezen kijken. Een Kleine Plevier was voor hier een leuke soort (mijn derde pas), maar geen Krombek. Juveniele Grutto's en Tureluurs zijn hier ook nog steeds aanwezig.

Vanuit de tuin een overvliegende groep van 22 Groenpootruiter alsmede 2 zomerkleed Zwarte Ruiters. Ook hoorde ik Steenlopers, maar deze vlogen heel erg hoog naar ZW en kon ik niet oppikken.

Langs de sloot liet een Kleine Karekiet zich met moeite fotograferen en hier zaten ook enkele Bruine Zandoogjes.

 Kleine Plevier Charadrius dubius - Eierlands Kanaal - 11 juli 2011 (Vincent Stork'

 Grutto Limosa limosa - Eierlands Kanaal - 11 juli 2011 (Vincent Stork)

Kleine Karekiet Acrocephalus scirpaceus - Zeeburg - 11 juli 2011 (Vincent Stork) 

Bruin Zandoogje Maniola jurtina - Zeeburg - 11 juli 2011 (Vincent Stork)

 
Bruin Zandoogje Maniola jurtina - Zeeburg - 11 juli 2011 (Vincent Stork)

No comments:

Post a Comment