Saturday, July 9, 2011

09-07-2011: weer op honk

Donderdag en vrijdag stonden in het teken van een kampeerfietstocht van Texel naar Wieringen met 45 pubers en 3 collega's. Dat ging superdelux en was gezellig. Birdwise is Wieringen interessant genoeg, maar veel tijd en gelegenheid om echt te vogelen was er niet. Leukste waren mijn eerste Regenwulp van het seizoen en in de Balgzandpolder een mooie zomerkleed Zwarte Ruiter en 2 Kleine Zilverreigers.

Doordat ik vrijdagavond vroeg het bed in dook miste ik het telefoontje van Jos of ik zin had om de bij Westkapelle ontdekte Kleinste Standloper te gaan twitchen op zaterdag. Ik belde hem vanochtend terug en ze waren al ter plaatse, maar de vogel is tot op heden nog niet teruggevonden. Bijzonder is dat de vogel ontdekt door Pim Wolf (bijnaam: de magier van Middelburg) die hiermee zijn vierde nieuwe soort voor Nederland ontdekte. Zeker een soort om voor te gaan, maar de afstand en de timing zijn niet ideaal voor mij om ervoor te gaan als de vogel toch nog opduikt.

Dit weekend moest ik me maar richten op de steeds toenemende aantallen stelten op Texel. Een Kleinste kan hier natuurlijk ook.

No comments:

Post a Comment