Saturday, July 9, 2011

06-07-2011: sterns over huis

Al eerder meldde ik dat sinds dat Utopia is ingericht en daar sterns zijn gaan broeden de aantallen die ik hier over huis krijg enorm zijn toegenomen. Als ik voorheen een paar Visdieven had was ik al in mijn nopjes, maar tegenwoordig vliegt het de hele dag af en aan, vele tientalen exemplaren per dag. Ook Grote Sterns en Noordse Sterns komen met regelmaat over. Alleen Dwergstern blijft een echte zeldzaamheid (nu 4 gevallen).



Visdieven Sterna Hirundo - Zeeburg - 6 juli 2011 (Vincent Stork)

De Steltlopers nemen ook steeds verder toe. Al sinds half juni verblijven bij hoogwater enkele honderden Wulpen in de polder en de vluchten die van het wad komen zijn altijd fraai. Nu is het wachten op de andere soorten. Om goede aantallen laag over te krijgen is lastig. De wind en het tij moeten precies goed zijn en dan heb je ook nog aardig licht nodig.


Wulp Numenius arquata - Zeeburg - 6 juli 2011 (Vincent Stork)

De lokale Boerenzwaluwen zijn ook vaak rond de tuin te vinden en niet echt makkelijk te fotograferen, maar vandaag lukte het een beetje.

Boerenzwaluw Hirundo rustica - tuin (Vincent Stork)


No comments:

Post a Comment