Tuesday, July 5, 2011

05-07-2011: Goudplevieren en Oeverlopers

Nadat de Goudplevieren eergisteren voor het eerst in de "double figures" kwamen was de groep naast mijn huis gegroeid van 27 via 34 naar 51 exemplaren. De meeste zijn in prachtkleed, maar er zitten ook fletse exemplaren bij, misschien tweede KJ vogels. Twee jaar terug had ik op deze datum een adulte man Aziatische Goudplevier, maar dit jaar mag het nog niet zo zijn ondanks gevallen deze week in Finland en Ierland (2).

Vanavond stond een BBQ met mijn mentorklas op het programma, maar zodra dit klaar was kon ik nog even naar het Wagejot waar ik mijn eerste Oeverloper van het seizoen had. Pieter Duin en Bob Loos bleken daar ook te zijn en zij hadden buitendijks al weer 20 Geoorde Futen, waarvan ik er met de kijker snel 5 meepikte.

Dat de Oeverlopers goed binnen zijn bleek bij het aan de weg zetten van de vuilcontainer. Langs het Eierlands Kanaal zaten er zelfs 4. Ik lees ook net op de site dat Arend alweer een Temmincks Strandloper had in Waal en Burg. Die morgen maar eens proberen.

No comments:

Post a Comment