Thursday, August 11, 2011

....dus toch zo af en toe...

Het lijkt zo simpel, weblogje bijhouden. Toch is het me weer gelukt om enkele weken offline te blijven. Een lekker loom zomervakantiegevoel, gecombineerd met niet al te schokkende waarnemingen van mijn kant zorgde voor een enorm gebrek aan blogactiviteit. Op Texel werden zo her en der leuke soorten gezien, zoals Purperreigers, Zwarte Ooievaars (nota bene te zien vanuit mijn huis, maar ik was niet thuis!), Grote Zilverreigers en een Poelruiter. Alleen die laatste lukte, en dan pas gisteren in de stromende regen. Kortom het houdt niet echt over.

Toch is de trek echt op gang met in de tuin alweer Braamsluipers, Grasmussen en eeb Tuinfluiter. Hvp-trek over huis leverde met enige regelmaat goede aantallen op vooral van Zilverplevieren, Groenpootruiters en Zwarte Ruiters. Van deze laatste vlogen 8 augustus zo maar even 50 exemplaren over huis met als grootste groep eentje van 25. Met de harde westenwind blijven ze mooi laag, dus vanmiddag maar weer eens proberen er iets leuks tussen uit te peuteren.

Ik probeer de draad weer meer op te pikken, want er zal zeker meer leven in de brouwerij komen op Texel.

Verder verwacht ik naast de leeslijst een nieuwe aanschaf te gaan recenseren een dezer dagen.

No comments:

Post a Comment